چطور محصول عالی‌تان را به چیزی تبدیل بکنید که مشتری‌ها بخواهند همین الان آن‌را داشته باشند.


نت وب کو

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

تقویت‌کننده‌های توصیه در وسائل هایی هستند که میزان اثرگذاری پیشنهاد تان را ارتقا می‌دهد-که گاهی وقتها این ارتقا زیاد شدید است.

بسیاری از شعارهای اصلی تاثیرگذار و فوق‌العاده، تقویت‌کننده‌هایی را در متن بکار برده‌اند. اگر از این تقویت کننده‌ها به شکلی باورپذیر و اصولی مصرف شود، می‌توانند تاثیر قابل‌توجه ملموسی از برجای گذارند.

به‌یاد داشته باشید که نمی بایست عجله به‌خرج دهید. وقتی در حال ایجاد پیشنهاد ردنشدنی‌تان هستید. نخست، کارتان را با پیشنهاد دارای بازگشت سرمایه‌گذاری بالا شروع کنید و سبعد از این گام‌ها استفاده بکنید تا استحکام بیشتری به آن ببخشید.
ضرورت (ساختگی راستین)

یک توصیه الهام‌بخش، به‌نوعی حس ضرورت یا فوری ت را در ذهن مشتری‌ها تداعی می‌کند. چنانچه مشتری مورد نظرتان از این مسئله در هراس باشد ممکن است در صورت مسامحه کردن پیشنهاد شما را از دست بدهد، تمایل به امروز و فردا کردن به‌تعویق انداختن خرید جهت مدت‌های زیاد ، در وی از ‌بین می‌رود.

این حس ضرورت آنی ت می‌تواند واقعی راستین، یا حتی ساختگی باشد. به هر شکل باعث به‌حرکت درآوردن مشتری‌تان شده بر میزان اثرگذاری توصیه تان بیافزاید. برای مثال بگویید، « این توصیه تنها تا ۴۸ ساعت اعتبار دارد. اما این مسئله به این معنا نیست که من نمی‌توانم چنین پیشنهاد ی را بعد از آن هم ارائه دهم، بلکه علت آن‌است که تمایل دارم فقط با افراد قاطع و مصمم کار کنم.»

می بایست به هر شکل ممکن به این تعهدتان پایبند بمانید، چراکه درغیر این صورت اعتبارتان زیر سؤال خواهد رفت و بار بعدی که این حربه را در مورد مشتری دیگر بکار بگیرید، او آن‌را جدی نخواهد گرفت.
ارزش افزوده

سعی بکنید میزان ی اهمیت افزوده غیر‌منتظره به پیشنهاد تان اضافه بکنید تا میزان پایداری مشتری‌تان، کمتر کمتر شود. این مسئله را می‌توانید در بخش فرایند نهایی کردن بگنجانید. سعی بکنید انعام اضافی به این معلت ه اضافه بکنید تا آن‌را شیرین‌تر بکنید . فقط بایستی سعی بکنید آن چیز ارزش واقعی باشد. قانون طلایی نمونه‌های رایگان این ‌است: هرگز چیزی را که نمی‌توانید بفروشید، به عنوان جایزه در اختیار فردی قرار ندهید.
ریسک زدایی

مهمترین مانعی که در سر راه فروش قرار گرفته ‌است، ترس و نگرانی خریداران از ریسک کردن است. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که همواره تضمین بکنید که در صورت نارضایتی مشتری، حاضر هستید پول او را پس بدهید.

برای مثال، پیتزا دومینوز تمام ریسک‌‌ها را در همان ابتدای امر از بین می‌برد. آن‌ها می‌گویند چنانچه پیتزای ما دیر به دستتان رسید، لازم نیست پولی جهت ش پرداخت بکنید .

متعجب می‌شوم وقتی می‌بینم چه تعداد زیادی از کسب‌و‌کارها این‌کار را انجام نمی‌دهند، چون از این مسئله بیم دارند که مردم از این پیشنهاد سوء استفاده کنند. اگر تا به‌حال پس ‌دادن پول را ضمانت نمی‌کردید، فکر می‌کنم بعد از تحقیق حقایق زیر، قطعا این‌کار را خواهید کرد:

اکثرا مردم حتی چنانچه ناراضی باشند، برای پس گرفتن پولشان مراجعه نخواهند کرد.
پول‌هایی که پس می‌دهید اکثرا ٌ زیاد کمتر از میزان سودی است که از طریق ارتقا فروش ناشی از به‌کار گرفتن اینراهنمای جهت حذف ریسک به دست می‌آورید.
در ایالات متحده قانون شما را موظف می‌کند که در صورت عدم رضایت مشتری، ظرف مدت ۳۰ روز اولیه پس‌از فروش، پول او را پس بدهید. بسیاری از کشورهای دیگر چنین قوانینی دارند.
چنانچه از توصیه ردنشدنی مصرف می‌کنید، به طور طبیعی افراد بسیار زیاد کمی ممکن است بخواهند پول‌شان را پس بگیرند، چون کاملا از چیزی که به آن‌ها فروخته‌اید احساس رضایت دارند.

در مورد ایده‌هایی که می‌توانید از آن‌ها جهت رفع ریسک مصرف بکنید از قدرت تخیل بهره بگیرید. چنانچه بتوانید دلهره و ترس مشتری‌ها از انجام معلت ه کردن با خودتان را از بین ببرید، خواهید توانست جریان همیشگی ی از معلت ات جدید و مکرر را جهت خودتان به وجود آورید.
کمیابی

مردم عاشق خریدن چیزهایی هستند که افراد کمی آن‌ها را در اختیار دارند. از حس از دست دادن و ضرر کردن نیز، دلهره و ترس زیادی دارند. اگر مشتری‌های اقطعا لی‌تان حس کنند در صورتی که همین الان دست به عمل نزنند، این فرصت را ازدست خواهند داد، به شکل فعال‌تری وارد عمل می‌شوند. خریداران چنانچه بدانند از کالا فقط ۱۰۰ عدد تولید شده دیگر از آن محصول ویِژگزینشه تولید نخواهد شد، سریع‌تر راضی شده دسته‌چک خود را بیرون می‌آورند، تا آنکه بدانند از محصول موردنظر تعداد نامحدودی وجود دارد و بعدها هم ساخته خواهد شد. چنانچه چیزی که شما پیشنهاد می‌دهید به تعداد محدود و یا در محدودی ارائه شود، مشتری‌ها حس می‌کنند می بایست از این موقعیت مصرف کنند تا بعدها پشیمان نشوند. اما که مصرف ار این تکنیک در مورد هر محصولی جواب نمی‌دهد.
سهولت

چنانچه معلت ه کردن انجام کسب‌و‌کار با شما دشوار باشد، برای چه مردم باید بخواهند که مشتری شما باشند؟ سفارش دادن به شما باید خیلی آسان باشد. مشتری‌تان هیچ‌گاه نباید بگوید، «وای، عجب محصول جالبی! اما چطور می‌توانم آن‌را سفارش دهم؟»

توصیه : خودتان به‌عنوان مشتری یک‌بار کل فرایند فروش خودتان را طی بکنید . صادقانه از خودتان بپرسید: چنانچه به‌جای مشتری بودید، چه احساس ی داشتید، حداکثر سهولت را در این فرایند ایجاد کرده ‌اید؟

فروشندگان اتومبیل باهوش در همان وقت که مشغول حرف کردن با شما می باشند ، برگه درخواست خرید را برای ‌تان تکمیل می‌کنند. این یکی از کارهایی است که شما دیگر مجبور نیستید خودتان انجام دهید و در‌نتیجه به خرید نزدیک‌تر می‌شوید. هرچیزی که گام‌های غیر‌ضروری یا آشفتگی زیادتری به فرایند فروش اضافه می‌کند، اثری بد برروی فروش دارد.
ترفندهای قیمت‌گذاری

روانشناسی قیمت‌گذاری تصمیم‌گیری جهت خرید، خیلی جذاب است.
قانون ۷‌ها و ۹ها
پایین آوردن قیمت همواره به فروش بیشتر منتهی نمی‌شود. ولی در بعضی موارد ، ختم کردن رقم قیمت محصول به ۷ یا ۹ می‌تواند فروش را بالا ببرد. داشتن ترکیب جالبی از اعداد می‌تواند تاثیر شگرفی بر کسب‌و‌کارتان داشته باشد.
یک بار آزمایش ی انجام دآدم در آن قیمت‌های زیر را برای خرید اینترنتی نرم‌افزار ارائه نمودم:
«۹۷ دلار،۹۹ دلار ۹۵ دلار» قیمت ۹۷ دلاری توانست بیش‌از دومساوی از قیمت ۹۹ دلاری بیش‌ از پنج مساوی قیمت ۹۵ دلاری بفروشد. بله یک قیمت بالاتر که بیش ‌از پنج مساوی محبوب‌تر از یک قیمت ارزان‌تر است.

قانون ۷ها و۹‌ها بوسیله بسیاری از بازاریاب‌ها پذیرفته شده است.

ارتقا قیمت یعنی افزایش ارزش محصول
برخی قیمت بالاتر باعث می‌شود مشتری‌ها اهمیت را برای محصول قائل شوند.
مقایسه

یکی از ترفندهای بازاریابی مستقیم این‌ است که قیمت محصولتان را با یک محصول گران قیمت‌تر یا ارزشمند واقعی محصول خودتان مقایسه بکنید تا قیمت آن کمتر به‌نظر برسد.

آژانس‌های املاک وقتی می‌خواهند موارد ی را به شما معرفی کنند، ابتدا از موردهای گران قیمت‌تر شروع می‌کنند. چرا؟ این فروشندگان باهوش می‌دانند که چنانچه اول موارد گران‌تر را مشاهده بکنید ، اقطعا ل دارد در نهایت خریدی را انجام دهید که قیمتش بیشتر از رقمی است که در ابتدا به اختیار خودتان اعلام کرده ‌اید.

تصور بکنید که مشغول تماشای فراری‌های ۰۰۰/۲۰۰ دلاری هستید. در این صورت پورشه ۰۰۰/۶۰ دلاری دیگر چندان گران به‌نظر نمی‌رسد.
تخفیف کوپن‌های تخفیف

این تاکتیک نیز در واقع روش‌های دیگری جهت مقایسه کردن هستند .
چنانچه قیمت محصول ۱۰۰ دلار باشد، از دریافت یک تخفیف ۲۰ دلاری بسیار زیاد شادمان خواهید شد.
قیمت این محصول می‌توانست از ابتدا ۸۰ دلار باشد، اما وقتی ۲۰ دلار تخفیف می‌گیریم، برداشت ذهنی بهتری داریم.
منحصربه‌فرد بودن- حقیقی یا ساختگی

چنانچه مشتری‌تان این باور را داشته باشد که محصولی که به آن نیاز دارد را تنها از طریق شما می‌تواند بدست آورد، فروش‌تان تضمین شده خواهد بود. آن‌ها این محصول را می‌خواهند و شما فقط کسی هستید که آن را دارید. قطعا لازم نیست محصول‌تان منحصر‌به شخص باشد. بلکه مسئله با اهمیت این‌ است که این محصول را مشتری‌ها منحصربه شخص تلقی کنند. بسیاری از کسب‌و‌کارها این غلط را مرتکب می‌شوند که تصور می‌کنند تمام مردم رقبای آن‌ها را می‌شناسند. حقیقت این است که عامه مردم به اقطعا ل زیاد چنین اطلاعاتی ندارند.
ارزش اهمیت نام تجاری

اگر محصولتان در صنعتی که در آن قرار دارید، بهترین قلمداد شود، اثرگذاری کار ‌های بازاریابی‌تان نیز به‌طور قطع بیشتر شدن می‌یابد. این مسئله در واقع قدرت نام تجاری‌تان را نشان می‌دهد. اگر بدانیم یک متعلق به یک برند زیاد دیده شده است با اشتیاق زیادتری به آن نگاه خواهیم کرد، اما اگر برند دیگر ی را تولید نماید که جهت مان جذاب باشد و بیشتر به‌نظر بیاید، باز هم به اقطعا ل قوی لبـاس ی از آن برند مشهور را ترجیح خواهیم داد. علت اصلی این مسئله، برداشت ذهنی ما نسبت به دو نام تجاری است.